02 מרץ, 2013

פריחת הקונדיטורים האנונימיים

מזה תקופה שאני מקבלת פניות מחובבי אפייה שלא בטוחים אם והיכן ללמוד, חבר'ה שלמדו ולא יודעים לאן לפנות וגם קונדיטורים עובדים שלא בטוחים לאן זה הולך. לכל אלה וגם לכם אני אומרת, זהו תחום לא פשוט. אבל מה כן פשוט? להיות עורך דין זה קל? לזמרים יש תמיד עבודה? מעצב תמיד מקבל את ההערכה המגיעה לו? בוודאי שלא. גם תחום הקונדיטוריה הוא תחום שלא תמיד מתגמל, לא תמיד מאפשר התעסקות רק ב"עיקר" ולא תמיד רואים בבירור מה קורה מטר קדימה (החלק המעודד כבר מגיע, מבטיחה).

כפי שאני תמיד אומרת, אני לא יכולה לדעת ולומר מה הכי מתאים לכם. רק אתם יודעים מה מתאים לאופי שלכם, לרקע שלכם ולמצב הבריאותי/כלכלי/נפשי שלכם. אני יכולה לספר לכם רק על עצמי. אני נכנסתי לעולם הקונדיטוריה מתוך ידיעה ברורה שזה מה שאני רוצה לעשות. זאת האהבה שלי, זה מה שמעסיק אותי בכל דקה פנויה שלי וזה מה שאני רוצה ללמוד וכמה שיותר. התלבטתי המון ודשתי בנושא מאות פעמים עם חברים, אנשים קרובים וקונדיטורים. עשיתי שינוי בחיים וברור לי לחלוטין שזה דורש אומץ. הרבה אומץ. וכן, גם הקרבה כלשהי. 

אני מאוד מעודדת כניסה לתחום לאחר לימודים מקצועיים. הלימודים נותנים מעבר למתכונים והשתפשפות, גם הבנה על מגוון האפשרויות העומדות בפניכם. אגב, שום קורס קונדיטוריה לא יכול לתת לכם את כל הידע שאתם צריכים ובטח לא את כל הניסיון הדרוש, לכן בעצם תהליך הלמידה לעולם לא נגמר וטוב שכך! תמיד יהיה מקום לחידוש ולפיתוח, אך רצוי להתחיל עם רקע תאורתי מקצועי ככל שניתן. אם זרקתם עוגה לפח, שתי עוגות או אפילו עשרים עוגות זה לא אומר שאתם לא בכיוון. זה ניסיון שאתם צוברים וידע על החומר אתו אתם מתנסים. נכון שזה מאוד מבאס לזרוק  ואפילו מאכזב. חסכו מכם את רגשות האשמה, עשו זאת עם חיוך. בפעם הבאה יצא לכם טוב יותר -  וחכם יותר! אתם תבינו מה עשיתם לא נכון, מה צריך לשפר ומה קורה כשעושים כך ולא כך. גדולי הקונדיטורים זורקים - אצלם זה חלק מתהליך פיתוח מתכון. הרשו לזה לעודד אתכם להמשיך ולנסות.

זה נכון שיש הרבה לבטים כמו האם לעזוב עבודה בטוחה למען משהו חדש ולא מוכר, האם להשקיע כספים בלימודים מקצועיים, האם להיות עצמאי/ת או שכיר/ה ומה יותר נכון, האם אצליח לממש את עצמי ולמצוא את עצמי מבלי להתייאש באמצע הדרך. את התשובות מגלים תוך כדי ניסיון. לא חייבים לקפוץ למים קרים, להשליך הכל לטובת ההגשמה באופן עיוור. אם אתם לא בטוחים והפחד חזק מכם אבל הדגדוג באצבעות חזק יותר, עשו זאת בהדרגה. אך אם לא תעשו - לא תדעו. אף אחד לא יכול להגיד לכם או להבטיח לכם את הדרך. 

היום קיימות הרבה יותר משרות מעניינות ומגוונות בתחומי הקונדיטוריה (להבדיל מלפני 3-4 שנים לדוגמה). נסו למצוא את עצמכם שם והיו ממוקדים - האם תחום השוקולד הוא שמעסיק אתכם, אולי בצקים למיניהם הם שמעניינים אתכם, או עוגות הראווה והקינוחים האישיים הם המועדפים עליכם. טיפ מאוד חשוב מניסיוני - בחרו במקום עבודה שיאפשר לכם להתנסות בין היתר גם בכיוון אליו אתם מרגישים שייכות בכדי שתוכלו למצוא את התשוקה תוך כדי עבודה (המפתח לאושר?)

גם אני התחלתי עם המון סימני שאלה. היום יש גם כמה סימני קריאה, הרבה דברים שהבנתי על התחום בארץ, וכמובן על העבודה עצמה - עבודה נכונה, יעילה, מהירה. גם אתם יכולים.

שלכם,
איריס.


נ.ב. יש לי התמכרות חדשה - אינסטגרם. אם בא לכם לעקוב: irisalajem




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה