10 אפריל, 2011

סטוק של בוסטוק




שמעתם פעם על בוסטוק (bostock)? הוא לא כל כך נפוץ בארץ, לא ממש ברור למה. הרי מדובר במאפה מצטיין ממשפחת מאפי הבוקר האישיים, עשוי פרוסת בריוש עגלגה אפויה עם קרם שקדים ומקושטת שקדים פרוסים שנותנים עוד טקסטורה מדהימה למאפה ואם זה לא מספיק - היא גם ספוגה בסירופ מתקתק. מאפה שבאמת טעמו פוגע בול לטעם הישראלי, אבל כנראה שמורכבות המאפה גורמת לאופים לוותר עליו ולהשתמש בקרואסון חמאה מאתמול לקרואסון שקדים להיום. לא שחלילה יש לי משהו נגד קרואסון שקדים, כן?


על מנת להקל מעט על התהליך, את הבריוש עבור הבוסטוק אופים בפחיות שימורים שצורתן עגולה (לא שנתקלתי במרובעת) וזאת במקום לאפות חלת בריוש, לפרוס אותה ולקרוץ ממנה עיגולים - כפי שאני בחרתי לעשות. וכן, הבנתם נכון, את הבריוש האפוי והעגלגל אופים פעם נוספת. הפעם עם קרם שקדים ושקדים פרוסים. מכיוון שתחתית הבריוש מעט מתייבשת לאחר שתי אפיות, מספיגים את סירופ הסוכר בבוסטוק (או להיפך) ומתקבל מאפה נימוח אבל לא סמרטוטי, רך וגם קריספי, מתוק ומעודן. מזל שהכנתי אותם אישיים.


הבריוש הוא מאפה כל כך טעים בפני עצמו, חמאתי, קצת מתוק-קצת מלוח. אפשר להכין ממנו את הבוסטוק, אך גם פרנץ' טוסט למשל. אז אם כבר הכנתם או קניתם בריוש ובדיוק נגמרה לכם הריבה, שדרגו אותו ותזכו להנות ממנו יום נוסף.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה