04 אפריל, 2015

עוגת שוקולד לפסח

לפני כל ליל סדר אני מוצאת את עצמי בהתלבטות מה להכין לקינוח. מילא בלי קמח, אבל גם ללא מוצרי חלב?? או קיי, אין בעיה. אני מתלבטת לא בגלל שאין לי רעיונות - להיפך. יש לי יותר מדי ואני פשוט לא יודעת במה לבחור. מי שמכיר אותי יודע שאני לא אוהבת לחזור על עצמי ועוגה שכבר הכנתי בחג קודם לא תמצאו שוב על השולחן בחג הבא. 

בין כל הרעיונות, פתאום נזכרתי בעוגת 6 שכבות שוקולדית רכה ומדהימה שהכנתי פעם במסגרת ניסיונות לעוגת שוקולד מנצחת לבית קפה. אין שום בעיה להפוך אותה לפרווה (איכס, סליחה מילה מזעזעזת) מכיוון שאין בה חמאה שעלולה להתחלף במרגרינה ואני מסרבת בתוקף להשתמש במרגרינה. מה גם שהיא מפוצצת בשוקולד מריר איכותי שהוא היחיד בין השוקולדים שטעמו מחפה על טעם השמנת הצמחית. ההחלטה נפלה - זו העוגה לערב החג.


מבחינת אופן ההכנה זו עוגה מאוד קלה, בדגש על מאוד, אבל היא תדרוש מכם הרבה צומי ופינוקים. אל תדאגו, היא שווה את זה. גם את 11 הביצים שבתוכה ו-700 גרם השוקולד שהיא מכילה, נשבעת! העוגה הספיקה ל-24 אורחים בדיוק וכולם החליטו פה אחד - יאם!




לעוגה עגולה בקוטר 22

ל-3 שכבות עוגת שוקולד אפויה רכה

660 גרם ביצים (11 ביצים L)
225 גרם סוכר (כוס + 2 כפות)
קורט מלח

300 גרם שוקולד מריר 60% מוצקי קקאו
120 גרם מים רותחים (חצי כוס)

מקציפים את הביצים, הסוכר והמלח לתערובת בהירה ותפוחה.
בינתיים ממיסים את השוקולד במים הרותחים.
מוסיפים את השוקולד המומס לקציפת הביצים תוך כדי ערבוב עד לקבלת מסה אחידה.
מחלקים את המסה בין 3 רינגים בקוטר 22 משומנים ומרופדים בנייר אפיה ונייר כסף בתחתית (למנוע זליגה של המסה) ואופים בתנור שחומם מראש ל-160 מעלות, כ-25 דקות (מבחן הקיסם).

ל-3 שכבות גנאש שוקולד-נוגט מוקצף

400 גרם שמנת מתוקה צמחית להקצפה 
200 גרם שוקולד מריר 60% מוצקי קקאו
50 גרם מחית פרלינה 

מביאים את השמנת לסף רתיחה ויוצקים על השוקולד והפרלינה. מערבבים היטב ומעבירים ללילה למקרר.
מקציפים את הגנאש רק עד לקבלת קציפה בהירה ויציבה - זהירות לא לשבור את הקציפה!

מרכיבים את העוגה

מניחים שקף סביב חלקו הפנימי של רינג בקוטר 22.
מתחילים משכבה אחת של עוגת שוקולד. עליה מורחים 1/3 מהגנאש המוקצף. 
מניחים שכבת עוגה נוספת ועליה 1/3 מגנאש השוקולד וכך גם בשכבה האחרונה כאשר מחליקים את שכבת הגנאש המוקצף האחרונה באופן אחיד וישר ככל שניתן ומעבירים את העוגה למקפיא ל-4 שעות לפחות.

לציפוי העוגה

200 גרם קרם קוקוס
200 גרם שוקולד מריר 60% מוצקי קקאו

מרתיחים את קרם הקוקוס ויוצקים על השוקולד. מערבבים היטב וטוחנים בעזרת בלנדר מוט לקבלת ציפוי אחיד וחלק. 
מחלצים את העוגה הקפואה מהרינג ו מצפים.
משאריות הציפוי ניתן להכין טראפלס ולקשט את העוגה (מצננים היטב את הציפוי כמובן, עד להתמצקות)

ו..זהו!
מאחלת לכולכם חג שמח, מתוק וטעים!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה