24 יולי, 2014

ימים לא קלים, רגע של נחת וטארט לימון ופטל - לא מה שחשבתם

כולנו כאן בארץ במצב לא פשוט. המלחמה מאיימת עלינו, על בריאותנו, על פרנסתנו, על שפיותנו. נשאלת השאלה האם אנחנו צריכים לעצור הכל ולהתמקד במצב הנוכחי בלבד? אין לי תשובה חד משמעית לעניין. לפעמים אני חושבת שעם כל מה שקורה אין בכלל מקום לכל דבר אחר, גם לא לדבר שמעסיק אותי בעבודה ומחוצה לה - קונדיטוריה. לפעמים אני חושבת אחרת. 

היום הייתה לי פינה קטנה של אושר. סיום הלימודים ב"חשיפה", כבוגרת תקשורת חזותית. התערוכה הייתה כל כך ממלאת וכל כך מעצימה כך שהצלחתי ליהנות, להתרגש ולרגע קצרצר גם לא לחשוב על המלחמה. לאלו מכם שמוצאים נחמה בזמנים הקצרים האלו, מול המסך, עם כוס קפה מוקדם בבוקר או במיטה לפני שהולכים לישון, לכם אני מאחלת שתקראו את המתכון, תיהנו מהתמונות ותתאהבו בקונדיטוריה מחדש.

ולחיילים שלנו, הגיבורים, אני מאחלת שתחזרו הביתה בשלום בריאים ושלמים, בגוף ובנפש. 






טארט לימון ופטל - לא מה שחשבתם



סבלה ברטון 

150 גרם חמאה
100 גרם סוכר לבן
40 גרם סוכר חום
4 גרם פרח המלח
גרידה מחצי לימון
40 גרם חלמון
200 גרם קמח
10 גרם אבקת אפיה

במיקסר עם וו גיטרה מקרימים את החמאה, הסוכרים, המלח וגרידת הלימון.
מוסיפים את החלמון בהדרגה ולבסוף את הקמח ואבקת האפיה.
משטחים את המסה ב-3 רינגים קוטר 8 ס"מ ומעבירים למקרר ללילה.
אופים בתנור שחומם מראש ל-160 מעלות כ-25 דקות, עד להזהבה מלאה של הסבלה.
מצננים היטב בטמפ' החדר ומחלצים את הסבלה מהרינג בעזרת סכין.

קרם לימון

30 גרם מיץ לימון
90 גרם חלב מרוכז
60 גרם סוכר לבן
50 גרם ביצים
30 גרם חלמון
2 גרם גרידת לימון
40 גרם חמאה

מערבבים את כל המרכיבים, פרט לחמאה ומבשלים בסיר מעל להבה בינונית-נמוכה תוך ערבוב, עד להסמכה ורתיחה קלה.
מורידים מהאש, מוסיפים את החמאה וטוחנים בעזרת בלנדר מוט.
מצמידים ניילון נצמד לקרם ומעבירים למקרר ל-4 שעות לפחות.

מזלפים קרם לימון מעל כל סבלה ומניחים פטל טרי סביב.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה