12 יולי, 2014

פריז שאסור להחמיץ

תקופה ארוכה שלא השתמענו והאמת שמאוד התגעגעתי. תקופה קצת עמוסה בשינויים ובלימודים חלפה לה (ובשאיפה שתקופה לחוצה זו גם תחלוף במהרה) ומצאתי את עצמי יושבת מול המחשב וחושבת עליכם. אז אני אעשה את המיטב בכדי לספר, לצלם וכמובן לחלוק מהידע והאהבה לקונדיטוריה.. מוכנים?

אני אתחיל כמובן מפריז. העיר המדהימה הזאת של חובבי המתוקים - המקצועיים והחובבים. לפני כחודשיים ביקרתי בפריז (וגם בלונדון - עליה תשמעו בפוסט אחר) והנה כמה מהפטיסרי בהן ביקרתי.

אין עוד עיר בעולם כמו פריז, במיוחד עבור הקונדיטורים. ההשראה נמצאת בכל פינה ומיטב הפטיסרי מרוכז בעיר אחת רומנטית וקסומה. שם הקינוחים המוצגים על המדף נבחרים בקפידה, כל מרקם וכל חומר גלם עברו מחשבות וניסיונות רבים עד לקבלת התוצאה הרצויה. הטריות והאיכות גם הם מאפיין מובהק של הפטיסרי הטובות בעיר. יש הרבה כבוד לתחום המתוק הזה ולכן הפטיסרי של פריז הפכו להיות מוקד ביקור של תיירים רבים. ולכן כדאי להצטייד בכמה המלצות על פטיסרי, המוכרים ואלו שקצת פחות.

PIERRE HERME
אי אפשר להמליץ על פטיסרי ולא להתחיל עם פייר הרמה, ה"גורו" של הקונדיטורים. מבחר רחב של חנויות ודוכנים תוכלו למצוא בפריז, אחד הסניפים המומלצים נמצא ב 72 Rue Bonaparte . שם ניתן לרכוש קינוח מהודר, מאפה בוקר, פרלינים, ריבות או מקרונים.
קרואסון איספהן הוא אחד המתוקים שאתם פשוט חייבים לטעום אצל הרמה. קולקציית "איספהן" מלווה את הרמה לאורך שנים והיא כוללת את הטעמים: ורדים, פטל וליצ'י. גם אם אתם לא מתחברים לאחד הטעמים הללו, אתם תתאהבו בקרואסון. המקרונים גם הם ברשימת ה"אסור להחמיץ". בויטרינה תמצאו שילובי טעמים מיוחדים כמו שמן זית ווניל או תפוז עם גזר וקינמון, אך גם אם תבחרו באחד הטעמים הקלאסיים כמו מקרון לימון או מקרון שוקולד (שימו לב, יש כמה סוגים שונים של מקרון שוקולד, בהתאם למוצא פולי הקקאו) הטעם הוא חלומי.




DES GATEAUX ET DU PAIN
פטיסרי שבראשו עומדת שף קונדיטורית קלייר דאמון. קולקציית הקינוחים מורכבת בהתאם לפירות וירקות העונה, לדוגמא, כאשר הרוברב (ירק אדמדם חמצמץ, המזכיר סלרי) בשיאו, הוא יהיה דומיננטי בויטרינה של דאמון. שילובי הטעמים אינם נועזים במיוחד, אך בהחלט חכמים. קינוח העונה לשם "קשמיר" משלב טעמי תפוז, זעפרן ותמרים בעל יחסים מדויקים של טעמים ומרקמים, תאווה לחך.
עוד תמצאו מבחר של מאפי בוקר ולחמים. יש האומרים שהבאגט של DES GATEAUX ET DU PAIN הוא מהטובים בעיר. שוסון קסיס הוא מאפה מוצלח ביותר, בצק עלים חמאתי מקורמל עוטף מלית נדיבה ביותר של קרם קסיס וסיגליות.  זהו מקום שבהחלט שווה ביקור, על אף מיקומו הפחות מרכזי שב 63 Boulevard Pasteur.






JACQUES GENIN
אם אתם מבקרים בפריז באחד מימיה הסגריריים, וקשה שלפספס יום שכזה, תשמרו לכם אחר צהריים אחד למשקה השוקולד החם של ג'נין. רוב הסיכויים שתאלצו לעמוד בתור לשולחן, מכיוון שבבוטיק היחיד שנמצא ב 133 Rue de Turenne יש כמה שולחנות בודדים. אך אל דאגה, בזמן ההמתנה תוכלו לעבור ולהביט במבחר המתוקים שהמקום מציע. ויטרינות מבריקות בהן פרלינים מדהימים, מרמלדות וקינוחים.
מומלץ להזמין קנקן CHOCOLAT CAUD (שוקולד חם) אחד לזוג, הרי שמדובר במשקה סמיך ועשיר עד דמעות. הוא מוגש עם כוס מים וזוג פרלינים. בליווי של פריז ברסט (בצק רבוך וקרם חמאה ואגוזי לוז משובח), אפשר בהחלט להעביר שעה-שעתיים במקום.




CAFÉ POUCHKINE
קשה מאוד למצוא פטיסרי בפריז שיגישו עם הקינוח גם כוס קפה לישיבה קצרה על דלפק. בפרינטמפס שב  64 Boulevard Haussmann, אחד האזורים המרכזיים בפריז, ניתן ליהנות מכך בצד קינוח איכותי או מאפה בוקר טרי. ויטרינה ארוכה ומדהימה שבראשה מבחר מקרונים, אחריהם שלל קינוחים אישיים צבעוניים ויפהפיים, מבחר מאפי בוקר ריחניים ולבסוף עוגות משפחתיות מרשימות ביותר. ישנם קינוחים קבועים, אך גם קינוחים משתנים כמו קינוח בעל טעם מובהק של תה ששולב נפלא עם פירות אדומים. מאפה בוקר המכיל פרג וקרם קסיס גם הוא נהדר לצד הקפה של הבוקר. ניתן להבחין בחותם הרוסי בפטיסרי זה, הוא בהחלט מיוחד ושונה מהפטיסרי הצרפתי הקלאסי.




L'ECLAIR DE GENIE   

בין הפטיסרי הותיקים, נפתח לא מזמן מקום חדש שבראשו עומד כריסטוף אדאם. הבשורה של המקום היא כמובן האקלרים. מבחר צבעוני, יפהפה, ומרשים של אקלרים בטעמים שונים: מיקס אגוזים, פסיפלורה ופטל, וניל ופקאן ועוד. מלבד האקלרים ישנו מבחר נאה של פרלינים נפלאים. פרלין פטל העטוף באבקת פטל חמצמצה מביא המון אושר ללשון. פרלין פרלינה אף הוא מעולה. חנות שכזו שמתרכזת בנושא אחד ונותנת לו במה מרכזית, כנראה הופכת אותו לטרנד וכפי שאנו יודעים, טרנדים חולפים ומתחלפים. ובכל את כדאי להגיע ולהתרשם, לקבל השראה או אולי ניצוץ של גאונות.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה