26 מרץ, 2011

נטול חמץ

יש שאומרים שפסח הוא ה-חג עבור חולי הצליאק. כשאנחנו לא אוכלים חמץ בפסח אנחנו מזדהים עם בני ישראל שלא הספיקו להתפיח את לחמם והסתפקו במאפה שטוח ויבש - הלא הוא המצה. בעודכם יושבים סביב שולחן הסדר ואוכלים מאכלים הזויים וטעימים להפליא (כמו חסה עם חרוסת), תחשבו על חולה הצליאק שלא צריך להתבלבל ולתהות אם קמח לבן הסמיך את המרק, אם הסלט מכיל קרוטונים או אם פירורי פתי בר מתחבאים בכדורי השוקולד.



מה שיותר בולט הוא המבחר שגדל עם בוא החג עבור רגישי הגלוטן והבמחר ההולך ומצטמצם עבור רגישי ה"כשר לפסח". לי מאוד קשה בפסח. עצם המחשבה שלא אוכל לאפות הרבה מאוד דברים, גורם לי לרצות לאפות אותם כל יום-כל היום. אבל גם יש דבר חיובי, המחשבה והעבודה על עוגות חדשות. אם יש משהו שאני אוהבת לעשות זה "להמציא". לנסות ולנסות עד שיוצא מה שאני רוצה. זה אולי נשמע קצת מייאש לחלקכם, אבל תאמינו לי שהסיפוק בסוף שווה את כל המאמץ. אחד מהנסיונות הפעם היא עוגת פרג-שוקולד נטולת חמץ.




העוגה עסיסית ואוורירית, מזוגגת שוקולד ומקושטת במקרונים. לאחרונה אני נתקלת ביותר ויותר אנשים שאוהבים פרג. מזה אוהבים, משוגעים על פרג. זה משמח אותי מכיוון שזכורה לי היטב תקופה בה לא היו "קליינטים" כלל לעוגות פרג, אף אחד לא היה מוכן לטעום בטענה ש"איכס". עם שוקולד אין שום בעיה. בודדים האנשים שנמנעים משוקולד (שלא מנסיבות בריאותיות) ולדעתי ברוב הבתים בערב החג הקינוח יכיל שוקולד. במוס, קרם, גנאש או בחושה. מזל שהמציאו את השוקולד, אה?



שיהיה שבוע נפלא..

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה