13 מרץ, 2011

לימונדה מתפוזים


כשיש לי הרבה תפוזים בבית ומעט זמן פנוי, עוגת תפוזים בחושה תהיה בדרך כלל התוצאה. אין כמו עוגה נימוחה עם ארומת תפוז משגעת לצד כוס קפה בבוקר.. בצהריים.. וגם בערב. אני אוהבת את העוגות הבחושות העסיסיות. אלו שמרגישות בביס בשניה הראשונה כאילו נאפו יותר מדיי ובשניה שלאחר מכן מתמוססות בפה ונעלמות. מכירים? המחשבה על עוגה שכזו הסתיימה לבסוף בעוגת לימון ושוקולד צ'יפס.


אני חובבת לימונים ידועה ולמרות שהיו לי 6 תפוזים בהישג יד, החלטתי לנצל אחד מכמה לימונים שנחו במקרר. במקום להכין 2 עוגות קטנות, הכנתי עוגה אחת ארוכה ונדיבה. תחשבו על זה כך, זה יותר דיאטטי. כשחותכים פרוסה גדולה, המצפון לא נותן אחר כך "ליישר". אם אכלת פרוסה קטנה, אז מותר עוד חתיכה קטנטנה וגם לא אכלתי הרבה הבוקר אז מותר גם עוד אחת ואחרי ארוחת הצהריים לא היה משהו מתוק, אז עוד אחת קטנה אחרונה, ומחר בבוקר בטח אקום מוקדם ולא אספיק לנשנש משהו מתוק עם הקפה - אז עוד אחת ודי. וכו'.


ההחלטה בידיכם: לתבנית אינגליש קייק אחת גדולה / 2 בינוניות:

3 ביצים
1/3 1 כוסות סוכר
זסט + מיץ מלימון אחד
1/2 כוס שמן
1/2 כפית תמצית וניל
1 מיכל שמנת חמוצה
2 כוסות קמח תופח
חופן שוקולד צ'יפס

מערבבים במטרפה ידנית את כל החומרים לפי הסדר (מערבבים את ה"רטובים" ולבסוף מוסיפים את הקמח והשוקולד צ'יפס). יוצקים לתבני(ו)ת ואופים בתנור שחומם מראש ל-170 מעלות, כ-50 דקות לתבנית גדולה וכ-35 דקות ל-2 בינוניות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה