04 פברואר, 2011

תפוחים, אוכמניות ומרובעות



אחת הצורות היותר אהובות עליי בעוגות, הוא המרובע. עוגה ריבועית או חצי כדורית? לחלוטין ריבועית!! יש בעוגה עם 'שפיצים' משהו שפשוט אי אפשר למצוא בסגלגלות ותאמינו לי, חיפשתי בכל פינה. כשאני עוברת ליד קונדיטוריות, מראה פלטת העוגות תמיד שובה את לבי ובא לי גם! גם לי מגיע להוציא מהתנור פלטת עוגה, כזאת שכל אחד חותך לעצמו את המרובע שהוא רוצה. וכשמיישרים פינות - באמת מיישרים פינות. יש כל כך הרבה סוגי עוגות שהייתי רוצה לרבע ולבסוף, לאחר לבטים לא פשוטים, נכנעתי לפיננסייר (שוב..).



כשמכינים עוגה מסוג זה, חייבים להקדיש המון תשומת לב למראה הסופי. אני אוהבת שיש "איזורים" בעוגה, כלומר, מי שיאכל מהמרכז ירגיש שהוא בלב העוגה, ומי שיתנפל על השוליים יוכל לראות שהוא ב"מיסביב" של העוגה. ההבדל הוא קטנטן, אבל שובר את הסימטריה. כאן השטרויזל (מילה מדהימה) קיבל את האחריות ועמד בה בגבורה.


הכי אני אוהבת צילומי תקריב. תמיד אני מגלה משהו שלא הייתי רואה בצילום מרחוק..




עוגות פרי הן עוגות מעולות בעיניי. הן לא כבדות מדי ולא מתוקות מדי. ואם יש משהו שאני אוהבת, זה עוגה חמצמצה. תפוחי הסמית בגג העוגה התרככו במידה המושלמת, המתיקות והחמיצות שלהם מאוזנת, אבל בצבע הן לא חזקות. וכאן מגיעות האוכמניות המדהימות שנותנות קונטרה סגול-כחול משגע וטעם נוסף שמלווה את התפוחים. 



עכשיו כשריבעתי את העיגול, אפשר לנוח ולדמיין אנשים נכנסים לקונדיטוריה שלי ומבקשים פיננסייר תפוחי עץ ואוכמניות..

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה