12 ינואר, 2013

עושים את זה נכון - בצק רבוך


אחרי שלמדנו איך מכינים מקרונים, כלומר, איך עושים את זה נכון, הגיע תורן של הפחזניות.
בצק רבוך הוא אמנם לא מהבצקים המסובכים, אבל בהחלט יש מקום לטעויות. אז בואו את הספק נסיר ואת הבצק - לסיר!

מתכון מצוין לבצק רבוך תמצאו כאן. מתחילים כאמור בסיר.
מרתיחים יחד את הנוזל עם השומן, הסוכר והמלח.
הנוזל יכול להיות מים או חלב והשומן - חמאה או שמן (מצטערת, המילה מרגרינה לא נמצאת בלקסיקון שלי).
אם בחרתם בחמאה, ודאו כי היא חתוכה לקוביות קטנות שימסו בנוזל עד לרתיחה ולא יישארו כגושים בזמן שהנוזל רותח ומתאדה.
הסוכר והמלח משמשים לטעם ולצבע של הבצק.

עם הרתיחה מוסיפים את הקמח בבת אחת ומערבבים היטב מעל להבה נמוכה עד לקבלת בצק רך, לא רטוב ולא נוזלי. כזה שמתכדרר סביב הכף בעת הערבוב. ככל שנייבש יותר את הבצק, נצטרך כמות גדולה יותר של ביצים בשלב הבא. 

לאחר שהבצק התכדרר מעבירים אותו למיקסר עם וו גיטרה ומערבלים את הבצק עד לירידה של הטמפרטורה, עד שכבר לא רואים אדים שיוצאים מקערת המיקסר. בשלב הזה נתחיל להוסיף את הביצים בהדרגה במהירות בינונית. כאן כמות הביצים, כפי שהבנתם, תלויה מאוד בבצק. אנחנו רוצים לקבל בצק לא נוזלי ורך מאוד, אלא אלסטי ונוח לזילוף. את המבחן המפורסם של "תפיסת" מעט בצק והפרדתו בין האצבעות לבדיקה אם הוא נמתח, אתם בוודאי מכירים. בתאכלס, זה נכון וזה עובד. תסמכו על האצבעות שלכם.

מזלפים את הבצק על תבנית עם נייר אפיה (אפשר גם סילפט). יש מחמירים שמורחים את הבצק בביצה לפני האפייה. חום התנור צריך להיות בין 160 ל-170 מעלות, תלוי בתנור. אופים עד שהבצק תפוח וזהוב היטב. אם אתם לא בטוחים אם זה כבר קרה, אל תיקחו את הסיכון בפתיחת דלת התנור. המתינו עוד חמש דקות להזהבה מלאה. פחזנית שצנחה לא תתפח שוב (כבר הבנתם שפתיחת דלת התנור במהלך האפייה היא עבירה על החוק).

יש לכם מילוי מוכן? נהדר! פטיסייר, קרם שוקולד, קצפת מה שמתחשק. טריות הבצק תישמר כיומיים (גג!) במקרר. אם אין לכן מילוי או שאתם בקטע של "הכינותי מראש", אין בעיה, ניתן להקפיא את הפחזניות האפויות ללא מילוי.

אז תעשו בצק רבוך ותעשו את זה נכון.







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה