07 אוגוסט, 2012

מקרונים - על מה ולמה


המקרון הוא כבר מזמן לא עולה חדש. כמעט כולם שמעו עליו או ראו אותו. אם תשאלו אותי, מה שקנה אותנו הוא הצבעוניות שלו, הרבה יותר מהטעם. לא שהטעם לא לטעמי, חלילה ! אני מאוהבת במקרונים, אם זה לא היה ברור עד כה. לא אחת אני נשאלת מדוע מחירה של עוגייה קטנה, יחידה ותמה הוא כל כך גבוה. ובכן חברים, מי שלא ניסה להכין פשוט לא יבין. מדובר בתהליך מורכב יחסית. החל מהכנת מסת הקונכיות, הזילוף, האפייה, הכנת המילוי, מילוי המקרונים וחיבורם ו.. ההמתנה. המקרונים אינם מוכנים כשהם "מוכנים". הם צריכים זמן במקרר בכדי להתרכך. מקרון טוב הוא לא מקרון קריספי, אלא רך ונימוח. אחד כזה שלא מתנגד כשלוחצים עליו. 

פעם שמעתי קונדיטור שאמר ש"קונדיטור 'אמיתי' הוא זה שיודע להכין מקרונים". אני מסכימה איתו, אך רק בתנאי שהוא התכוון לכך שקונדיטור אמיתי לא יוותר עד שיצליח להכין את המקרונים כמו שצריך. רוב הסיפורים ששמעתי היו כאלה עם כישלון בהכנה. נכון, גם אני בפעם הראשונה לא הבנתי מה לעזאזל אני עושה לא נכון. אז בכדי להרגיע אתכם, אני רוצה לתת כמה טיפים חשובים בהכנת מקרונים:

* קיפול המסה - המסה צריכה להיות סמיכה, אך לא מדיי. אם המסה סמיכה מדי יישארו "קוצים" לאחר האפייה. אם היא דלילה מדיי הם יצאו חלולים לאחר האפייה.

* אפייה נכונה - לקבלת מקרון עגול מושלם, כדאי לאפות על סילפט. על נייר אפיה יש סיכוי לקבלת עב"מים חמודים.

* טמפרטורה - ברוב מקרי חוסר ההצלחה, הבעיה היא בתנור. הכירו את התנור שלכם. אין כאן טמפרטורה נכונה. כידוע, כל תנור 'מתנהג' אחרת. לכן צריך לנסות שוב ושוב עד שמגיעים למצב האידאלי לאפייה.

* המקרונים יצאו חלולים? כנראה שאפיתם בחום גבוה מדי או זמן ממושך מדי. 
  המקרונים  לא מתנתקים מהסילפט? הוסיפו עוד כמה דקות לזמן אפייה.
  המקרונים איבדו מהצבע שלהם? אפיתם יותר מדי ובחום מעט גבוה מדי. 

* הטיפ הכי חשוב הוא - אל יאוש! בסוף זה יקרה. מבטיחה! ואם לא, תתנחמו בכך שניתן להשיג מקרונים כמעט בכל קונדיטוריה. 3-5 שקלים ליחידה והם שלכם.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה