06 יולי, 2012

FAUCHON

אחת המעדניות המפורסמות ביותר בפריז היא פושון. למילה מעדניה יש קונוטציה לא ממש טובה. הרי שרק לאחרונה אנחנו שומעים על מעדניות בוטיק חדשות שנפתחות בארץ (בעיקר בתל אביב) ומתחילים להשתמש שוב במילה שדי נעלמה מהלקסיקון. יש כמה מקומות מרכזיים שהם "מסט" בפריז ופושון היא בהחלט אחת מהם. למה, אתם שואלים? כי היא מדברת בשפה של כל אדם שנהנה מאוכל טוב. בין אם זה מאפים, לחמים, גבינות, נקניקים, עוגות ראווה, קינוחים אישיים, פטיפורים מלוחים, פואה גרה ואיברים שונים דחוסים בצנצנות ונחשבים למעדנים, פרלינים, חליטות תה, ריבות ועוד ועוד. 


חלון הראווה של פושון

מיקומה של פושון בכיכר מדלן המפורסמת ובעלת שני סניפים: בראשון (שצמוד לבית קפה מסעדה בשם "פריז-לונדון" שבהחלט אני ממליצה לכם לאכול שם צהריים באחד מימיי הביקור בעיר). תמצאו שלושה צדדים. הצד המלוח, הצד המתוק והצד של הלחמים והמאפים. לאן שלא תפנו יהיה לכם חשק להוציא מצלמה, לצלם עד  הפריט האחרון וכמובן לטעום מהכל. אותי כמובן תמצאו בעיקר באיזור המתוק, הלא הוא במרכז. מלפנים ויטרינה גדולה מלאה במבחר קינוחים אישיים צבעוניים ויפהפיים, הכוללים את מבחר האקלרים המפורסם של פושון בהדפסים וקישוטים שונים. מבט אחורה - מבחר לא גדול אך בהחלט מרשים של עוגות ראווה (בתמונה מעל) ואני עומדת שם ותוהה עד כמה העוגות הללו נועדו למשיכת תיירים ועד כמה באמת למכירה לתושבי העיר. 

כן, גם מקרונים יש בפושון 

מקרון משמש עם פסים.. היה טעים

במרחק כמה צעדים נמצא הסניף השני. שם אפשר למצוא מבחר פרלינים ומקרונים שהם המוצרים היחידים שלא סגורים בצנצנות או קופסאות. קופסאות של עוגיות וחליטות, צנצנות של ריבות וממרחים כמו קרמל מלוח וסוגי חרדל שונים, איברים שונים בוואקום כבר אמרתי?? (בעיקר כבד של תרנגולת/חזיר/אווז..) מכאן אפשר לחזור עם שלל מתנות לאלו שנשארו בארץ. 
ועכשיו כמה מלים לחובבי המרמלדות. במרחק כמה צעדים בכיכר (אנחנו בכיכר מדלן, זוכרים?) ישנה מעדנייה נוספת בשם HEDIARD. לא אוכל לתת המלצה פשוט כי אני מחובבי הפטיסרי יותר מאשר המעדניות ושם לא ממש מוצאים את הפטיסרי. אך עם הכניסה ויטרינה עם מבחר ע-נ-ק של מרמלדות מכל הסוגים ובכל הצבעים הנמכרים לפי משקל. קשה לראות את המבחר ולא לקנות וגם אני לא עמדתי בפיתוי וקניתי. הטעמים היו מיוחדים ומעניינים אך המרמלדות היו קשות וצמיגיות ממש קשות ללעיסה! אני לא נהניתי.

מרמלדות בHEDIARD - קשות ללעיסה

בסיבוב הבא שלכם בפריז, הרי תגיעו שוב לכיכר מדלן. המלצה שלי - תקנו כמה מקרונים או איזה באגט, טפסו במדרגות הכיכר, שבו בנחת וצפו בעיר המדהימה הזו.






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה