10 יולי, 2012

עוגת פרג ושוקולד חלב

חנויות תבלינים הן בין החנויות האהובות עליי. לפני כמה ימים עברתי בחנות תבלינים ליד הבית ויצאתי עם חצי קילו פרג טחון (נוסף על עוד כמה דברים, כמובן). אני נמנית עם אוהבי הפרג. מזה אוהבי, מאוהבי! הטעם הנפלא, המרקם.. הבעיה היחידה היא שצריך לדאוג תמיד להיות בקרבת מראה וקיסם - האחד לא יועיל בלי השני. 


כבר יצא לי להכין עוגות פרג עם שוקולד מריר ועם שוקולד לבן. שניהם שילובים מצוינים עם הפרג. אך עם שוקולד חלב לא יצא לי להכין - עד היום. התוצאה לפניכם והטעם - מושלם!  מדובר בעוגה יחסית דחוסה (ללא חומרי תפיחה) כיאה לעוגות הפרג של ה"מכורים". כל ציפוי יתאים לעוגה, בין אם גנאש, אבקת סוכר או ללא ציפוי כלל!      
העוגה כל כך עסיסית ונימוחה, ההנאה מובטחת! 






מתכון לעוגת אינגליש קייק קטנה או רינג בקוטר 16


100 גרם שוקולד חלב
75 גרם חמאה
120 גרם סוכר
3 ביצים
1/2 כפית משחת וניל
קורט מלח
4-5 טפטופי מי פריחת הדרים (לי יש מפריז באיכות מצוינת, הייתי חייבת להשוויץ)
200 גרם פרג טחון
40 גרם שקדים טחונים
20 גרם קמח


ממיסים במיקרו שוקולד חלב וחמאה.
מוסיפים את הסוכר, הביצים, הוניל, המלח ומי פריחת ההדרים ומערבבים.
מוסיפים את הפרג, השקדים והקמח ומערבבים.
יוצקים לתבנית ואופים בתנור שחומם מראש ל-160 מעלות, כ-35 דק' (מבחן הקיסם).
תתאפקו טוב טוב עד שהעוגה צוננת לגמרי (טמפ' חדר) ורק אז לחתוך.
ו...להתעלף.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה