04 מאי, 2012

טעימה מקומית - רביבה וסיליה

יוצא לי לא מעט לבקר בקונדיטוריות הטובות בארץ ולטעום משלל תוצריהן. אז חשבתי, למה לא לצלם, לשתף ולספר על החוויה מאותו מוצר שטעמתי? אז הנה לפניכם - חדש בבלוג שלי: טעימה מקומית. תמצאו כאן את דעתי וטעמי האישי ובדרך כלל הוא לא יעיד על כל מוצרי הקונדיטוריה, אלא רק על אותה מנה אישית שנבחרה לדגמן. 


הראשונה והמיוחדת תהיה מהקונדיטוריה רביבה וסיליה; טארטלט פיסטוק.






אני מוכרחה לומר שזו אחת הקונדיטוריות האהובות עליי. הקפדה ודיוק עושים לי את זה ושם אפשר מצוא את שניהם. כאן הובטח לי ע"י מלצרית נחמדה, בסניף שברחוב הארבעה בתל אביב, טארטלט עם מוס פיסטוק ודובדבני אמרנה. המנה מאוד קרצה לי מלכתחילה. היא עמדה שם לבדה, אחרונה מסוגה. תודו שהיא יפהפיה. קינוח כזה הוא מסוג הקינוחים שבמראה משתווים לאיכויות שמוצאים בפטיסרי פריזאי. ועוד יתרון, אין כאן מרכיבים עונתיים, כך שאפשר לייצר את הקינוח במשך כל השנה. 




עכשיו לטעום. הדבר הראשון שהרגשתי היה הפריכות והטריות של הבצק. איזה אושר 'לתת ביס' ולהרגיש שאני אוכלת משהו טרי ולא משהו שהוכן לפני כמה חודשים והופשר. הבצק היה דק ואפוי בדיוק כפי שאני אוהבת. מעל הבצק שכבה ירקרקה דקה - קרם פיסטוקי אפוי חביב. לדעתי זה היה דקואז בשילוב של פיסטוקים גרוסים ומחית  פיסטוק טובה. 
גלגלו את העכבר קצת למטה והביטו בתמונה. מישהו רואה דובדבני אמרנה בתוך הטארטלט? אני מוכרחה לומר ש.. נכון, היה טעם מורגש של סירופ האמרנה המתקתק שהוספג בקרם הפיסטוק. אבל אני ציפיתי, ממרום כבודו של המקום ומחירו של הטארטלט, לקבל לפחות את החצי השני של הדובדבן, שהונח באלגנטיות מלמעלה, בין השכבות. 
 על הלשון והחך מוס הפיסטוק עושה כייף גדול. הטעם הפיסטוקי היה עדין ונעים והמוס, שהיה דומה יותר לקרם מוסלין, היה רך ומשגע. עם כל העונג, קשה היה לסיים אפילו מחצית מהטארטלט לבד וטוב שכך! מתענגים על כמה נגיסות עכשיו, שומרים ונהנים גם למחרת. 



בקיצור ולעניין. אם אתם יודעים ליהנות מטעמה של מחית פיסטוק איכותית, לכו על זה ! מדובר בקינוח אישי שעושה טוב. אני מאוד נהנית לאכול קינוח עם חומרי גלם נהדרים וכן, גם יקרים. ואתם?


קישור לאתר: רביבה וסיליה









2 תגובות:

  1. נראה לי שפעם הבאה ביקור באידלסון לא?

    השבמחק
  2. בפעמים הבאות בוודאי ! יש לי פינה חמה בלב לאידלסון :]

    השבמחק