26 מאי, 2012

חג בלבן


הדפס הפרפרים והפרחים הסגולים הוא שהביא אותי להכין את עוגת הגבינה הזו. איזה הדפס אביבי ומקסים.. נכון? מדובר בעוגה גבינה באפייה עדינה עם תחתית בצק פריך וקרם גבינה פיספלורה-וניל עם מקרון לימון. תענוג לפתוח את בוקר חג שבועות עם פיסת עוגה שכזו. חגיגה בלבן בהחלט תימשך גם אחרי החג ועל זאת אספר בהמשך..


זו עוגת הגבינה שלי לחג.. שיהיה חג שמח ומתוק במיוחד !

24 מאי, 2012

בחג שבועות תעשה לך


קיש כרישה, צימוקי עגבניות, קלמטה ודברים טובים !


חומרים לבצק פריך מלוח:
75 גרם חמאה
175 גרם קמח
1/4 כפית מלח
1 ביצה


מעבדים את החמאה, הקמח והמלח לפירורים.
מוסיפים את הביצה ומעבדים לבצק אחיד.
מצננים במקרר (עטוף בניילון נצמד) חצי שעה לפחות.
מרדדים, משטחים ברינג קוטר 20.
אופים חצי אפייה (אפייה עיוורת) את הבצק - עם משקולת, 180 מעלות כ-17 דקות עד להזהבה קלה.


חומרים למלית:
חצי מיכל שמנת מתוקה (125 מ"ל)
1/4 כוס חלב (60 מ"ל)
2 ביצים
1 כרישה חתוכה לפרוסות דקות ומטוגנת ב20 גרם חמאה עד לריכוך
זיתי קלמטה (כמות לפי הטעם)
צימוקי עגבניות (כמות לפי הטעם)
80 גרם גבינת פטה מפוררת
1/2 כפית מלח
1/2 כפית פלפל גרוס
עלים מצרור בזיליקום טרי, שטופים וחתוכים גס
2 כפות פתיתי פרמז'ן 


מערבבים את כל חומרי המלית ויוצקים על הבצק האפוי למחצה.
מחזירים לתנור ואופים כ-40 דקות עד להשחמה יפה של הקיש.


חג שבועות שמח!





22 מאי, 2012

שבועות בפתח !

באיזה מקרון הייתם מקשטים את עוגת הגבינה שלכם?



11 מאי, 2012

טעימה מקומית - אידלסון 10

לא יודעת אם סיפרתי לכם, אבל עבדתי תקופה כקונדיטורית באידלסון. אז נכון, אני לא הכי אובייקטיבית. ואני מודה, אידלסון 10 היא אחת הקונדיטוריות האיכותיות והמעניינות ביותר שפגשתי בארץ. כשהגעתי לסניף המקסים ולא מוחצן בעליל שבמוזיאון העיצוב בחולון, חיפשתי קינוח חדש יחסית, כזה שלא יצא לי להכין. התלבטתי בין שניים יפהפיים ולבסוף נפלה החלטה - מוס שוקולד זביון.



ראיתי את הקינוח ויכולתי לראות בדמיוני את עינב (השף קונדיטורית) מחברת חצאי כדורים של זביון ומרססת אותם, מקיפה את שכבות הקינוח בטבעת שוקולד, עלה זהב, מטבע לוגו. כשרואים קינוח כזה, עם חיצוניות מושקעת, הציפייה להתענג עליו היא גדולה מאוד. אם הטעם או המרקם אינם משתווים למראה המהמם - זה בעצם לא שווה כלום. ההשקעה בעיצוב לא מפצה על טעמים בינוניים.




עכשיו לטעום. במקרה הזה, הטעם היה משובח ולגמרי ענה על הציפיות. בסקוויט שקדים, קרם שוקולד רך ונעים שעליו צימוקים מושרים ברום, שכבת מוס שוקולד ו.. כדורי זביון. זביון (לא שמנת וסוכר כפי שאמר המוכר כשניסה להסביר לי על הקינוח) הוא בעצם קציפה של חלמונים, סוכר ויין. הטעמים השתלבו באופן נפלא, אך טעם הרום מאוד מורגש - לכל הנגמלים/נמנעים למיניהם. זה קינוח שנמס בפה. לא לועסים יותר מדיי. כפית ועוד כפית.. נגמר חצי קינוח ויש חשק לעוד. 




בקיצור ולעניין. כן! מומלץ בחום. דיאטה? אין בעיה. קנו את הקינוח כמתנה ובקשו רק לטעום.. ביס או שניים. את הקינוח ניתן למצוא בימי שישי בלבד ועכשיו שימי שישי הם ימים מושלמים לטיולים, תעשו מזה כבר יום (וואו באנגלית זה נשמע הרבה יותר טוב). 


קישור לאתר אידלסון 10 - לצערי אין אתר. תעשו עליו גוגל :]

10 מאי, 2012

פטיפור פיסטוק לימון

מה שכייף בפטיפורים (חוץ מלאכול אותם) זה שאפשר להכין אותם באמת עם כל שיגעון שהוא. צבעים שונים, טעמים שונים, מרקמים שונים.. זה לא חייב להיות עם הרבה שכבות ומי שנהנה מההתעסקות - צפויה לו הכנה מהנה מאוד.



מתכון ל-16 פטיפורים
(שימו לב, את קרם הלימון מכינים מראש)


פיננסייה פיסטוק


30 גרם חלבון (חלבון מביצה אחת)
35 גרם אבקת סוכר (2 כפות גדושות)
20 גרם שקדים טחונים (2 כפות שטוחות)
10 גרם קמח (1 כף שטוחה)
25 גרם חמאה מומסת
1/2 כפית מחית פיסטוק


מערבבים את כל החומרים פרט לחמאה המומסת. 
מוסיפים את החמאה המומסת ומערבבים היטב. 
יוצקים לתבנית סיליקון (בכל צורה קטנטנה שהיא) ואופים ב-170 מעלות, 10-12 דקות.
מצננים היטב.


קרם לימון


1 ביצה
120 גרם סוכר (1/2 כוס + כף)
זסט מ-1/2 לימון
80 מ"ל מיץ לימון (1/3 כוס)
160 גרם חמאה


מערבבים בקערה ביצה, סוכר, מיץ וגרידת לימון. 
מניחים מעל סיר עם מים רותחים (בן מארי) ומערבבים עד להסמכה של הקרם.
מוסיפים חמאה וטוחנים עם בלנדר מוט. מעבירים את הקרם לקירור של לפחות 12 שעות.
מעבירים לשק זילוף ומזלפים מעל כל פיננסייה. 
מקשטים בעיגולים/לבבות שוקולד מטומפרר.






07 מאי, 2012

טעימה מקומית - עוגות דה לה פה


הפעם במסגרת "טעימה מקומית" הגעתי לקונדיטוריית "עוגות דה לה פה", סניף ברמת גן. המקום קטן וחמוד בעל ויטרינה המציגה מבחר טארטלטים ועוגות מוס אישיות. המבחר אינו עצום אך די כולל. כלומר, משהו עם פרי, משהו עם שוקולד, משהו עם גבינה.. הבנתם. 



המוכרת החביבה הסבירה בקצרה על המבחר, מכל מה שהמליצה בחרתי דווקא בזה שלא קיבל התייחסות. טארטלט מכוסה כיפה לבנה, סדק קטן בצד שנראה כמו סוג של התפרצות שמבטיחה משהו טוב. "זה טארטלט מרנג, אוכמניות ושוקולד". נשמע לי מאוד מענג ובדיוק כל מה שאני אוהבת. המתיקות, החמיצות, המרירות והפריכות. הרגשתי את זה על הלשון.. נשמע מדהים, לא? אז"ש.



עכשיו לטעום. הבצק הפריך היה טעים, לא יותר. צ'אנקים גסים של שוקולד מריר ואוכמניות הונחו מעל שכבה לא נדיבה בעליל של קרם שקדים. מעל כיפת מרנג שכיסתה את התוכן. המרנג בחלקו החיצוני היה יבש וקריספי וחלקו הפנימי רך ו"מרשמלואי" - דבר שנשמע מאוד נחמד ומעניין, אך לא ממש עשה את העבודה. בסך הכל נותרה תחושה מאוד לא נעימה של יובש. היה חסר משהו רטוב, משהו רך שיחליק על הלשון ויעטוף את החך. יכול להיות שמדובר באפיית יתר, או שאולי "נפלתי" על מוצר לא טרי. בכל מקרה - טעון שיפור לחלוטין.



בקיצור ולעניין. לא נהינתי. ולדעתי גם מי שאינו אנין טעם במיוחד לא ממש ייהנה מהמנה. בטוחה אני (ואפילו יודעת   !) של"דה לה פה" יש דברים אחרים הרבה יותר טובים להציע, ולכן אמליץ לכם לוותר על טארטלט זה. מקווה להתנסות טובה יותר בפעם הבאה..


קישור לאתר: עוגות דה לה פהhttp://www.delape.co.il/

06 מאי, 2012

מתכון - עוגת שוקולד עסיסית

כולם מחפשים מתכון טוב לעוגת שוקולד עסיסית ושוקולדית ללא מאמץ. 
אז הנה. בבקשה :] העוגה פרווה אך הטעם השוקולדי והמרקם המושלם מנצחים!






מצרכים לתבנית 24 או 2 אינגליש קייק קטנים



180 גרם שוקולד מריר
100 גרם שמן (1/2 כוס)
200 גרם סוכר (1 כוס)
1/2 כפית תמצית וניל
3 ביצים
140 גרם קמח תופח (1 כוס)
160 מ"ל מים רותחים (2/3 כוס)

ממיסים יחד (הכי קל במיקרו) שוקולד ושמן.
מוסיפים סוכר, וניל וביצים ומערבבים היטב.
מוסיפים את הקמח התופח והמים הרותחים לסירוגין תוך ערבוב, עד לקבלת בלילה אחידה.
מעבירים לתבנית משומנת קלות ואופים בתנור שחומם מראש ל-170 מעלות עד להצלחת מבחן הקיסם.
(כחצי שעה לאינגליש קייק, 50 דקות לעוגה בקוטר 24).

אפשר לשדרג את העוגה עם ציפוי שוקולד (המסת 100 גרם שוקולד עם 100 גרם שמנת מתוקה/חלב קוקוס)


04 מאי, 2012

טעימה מקומית - רביבה וסיליה

יוצא לי לא מעט לבקר בקונדיטוריות הטובות בארץ ולטעום משלל תוצריהן. אז חשבתי, למה לא לצלם, לשתף ולספר על החוויה מאותו מוצר שטעמתי? אז הנה לפניכם - חדש בבלוג שלי: טעימה מקומית. תמצאו כאן את דעתי וטעמי האישי ובדרך כלל הוא לא יעיד על כל מוצרי הקונדיטוריה, אלא רק על אותה מנה אישית שנבחרה לדגמן. 


הראשונה והמיוחדת תהיה מהקונדיטוריה רביבה וסיליה; טארטלט פיסטוק.






אני מוכרחה לומר שזו אחת הקונדיטוריות האהובות עליי. הקפדה ודיוק עושים לי את זה ושם אפשר מצוא את שניהם. כאן הובטח לי ע"י מלצרית נחמדה, בסניף שברחוב הארבעה בתל אביב, טארטלט עם מוס פיסטוק ודובדבני אמרנה. המנה מאוד קרצה לי מלכתחילה. היא עמדה שם לבדה, אחרונה מסוגה. תודו שהיא יפהפיה. קינוח כזה הוא מסוג הקינוחים שבמראה משתווים לאיכויות שמוצאים בפטיסרי פריזאי. ועוד יתרון, אין כאן מרכיבים עונתיים, כך שאפשר לייצר את הקינוח במשך כל השנה. 




עכשיו לטעום. הדבר הראשון שהרגשתי היה הפריכות והטריות של הבצק. איזה אושר 'לתת ביס' ולהרגיש שאני אוכלת משהו טרי ולא משהו שהוכן לפני כמה חודשים והופשר. הבצק היה דק ואפוי בדיוק כפי שאני אוהבת. מעל הבצק שכבה ירקרקה דקה - קרם פיסטוקי אפוי חביב. לדעתי זה היה דקואז בשילוב של פיסטוקים גרוסים ומחית  פיסטוק טובה. 
גלגלו את העכבר קצת למטה והביטו בתמונה. מישהו רואה דובדבני אמרנה בתוך הטארטלט? אני מוכרחה לומר ש.. נכון, היה טעם מורגש של סירופ האמרנה המתקתק שהוספג בקרם הפיסטוק. אבל אני ציפיתי, ממרום כבודו של המקום ומחירו של הטארטלט, לקבל לפחות את החצי השני של הדובדבן, שהונח באלגנטיות מלמעלה, בין השכבות. 
 על הלשון והחך מוס הפיסטוק עושה כייף גדול. הטעם הפיסטוקי היה עדין ונעים והמוס, שהיה דומה יותר לקרם מוסלין, היה רך ומשגע. עם כל העונג, קשה היה לסיים אפילו מחצית מהטארטלט לבד וטוב שכך! מתענגים על כמה נגיסות עכשיו, שומרים ונהנים גם למחרת. 



בקיצור ולעניין. אם אתם יודעים ליהנות מטעמה של מחית פיסטוק איכותית, לכו על זה ! מדובר בקינוח אישי שעושה טוב. אני מאוד נהנית לאכול קינוח עם חומרי גלם נהדרים וכן, גם יקרים. ואתם?


קישור לאתר: רביבה וסיליה