11 מרץ, 2011

תענוג מתוק


בימים גשומים וקרים, כמו היום, יוצא לי לחשוב על בתי עסק ועל הרווח (או ההפסד) שלהם. בגלל שהחורף אצלנו מגיע בפולסים קטנים ביותר, אם יש יומיים גשומים ההעדפה תהיה להישאר בבית יומיים. לא נורא. אז ננוח על הספה עם כירבולית, תה חם ותכניות טלויזיה שמעולם לא שמענו עליהן. ומה קורה באירופה, למשל, כאשר שם לחזאים יש מילה וגם לשלג.  לא יודעת אם ימים גשומים מלחיצים שם מישהו. אבל כאן, העיקר שלא יהיה קר. וגשם? חס וחלילה! אנחנו הרי עשויים מסוכר.



גם לי קר ואני בבית. התלבטות ארוכה על מה לאפות הובילה אותי אל החלון. הרצפה הרטובה והשמיים האפורים הזכירו לי יום אחד של גשם בפריז. מעניין אם הגשם הטריד את Pierre Herme.. לא ממש, אה? את הסניפים שלו פוקדים תיירים רבים וגם מקומיים, שנהנים מדי יום ממגוון מפואר ומרשים של מאפים נפלאים ועוגות קלאסיות ומשובחות וגם עונתיות ומעניינות. אני השתדלתי לנסות רק את מה שנראה לי מיוחד. אחד מהם היה עוגה אישית יפהפיה שהטעמים החזקים בה הם לימון ותות. התמונה לא משקפת את מיוחדות ה Désiré המדהים, שבביס אחד הכיל טעמים של מתוק, מלוח וחמוץ, במידות הכי נכונות.



על קינוחים כמו ה Plaisir Sucré לא ממש התייחסתי. דיי התעלמתי מכל הקינוחים שהכילו שוקולד. נשמע מוזר? אז"ש, המבחר של עוגות ללא שוקולד הוא גדול ומיוחד, כך שהרשתי לעצמי לעשות זאת. היום כבר יש לפחות 4 קינוחי שוקולד שאני לא אוותר עליהם בטיול הבא. יש הרבה סוגים של שוקולד והרבה סוגים של מרקמים שניתן להגיע אליהם, שהתעלמות מהם היא בגדר חטא. בינתיים החלטתי מה להכין. בסיס קקאו פריך, שכבת גנאש שוקולד עשיר, דקואז כהה וקרם שוקולד רך. תענוג.


למי שמכיר את הגרסה המקורית, הנאה מובטחת..

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה