26 יוני, 2012

קצת אמריקה

עם כל הכבוד (והאובססיה) לקונדיטוריה הצרפתית, יש גם מקום לבייקרי האמריקאי. בראוניז הוא אחד המתוקים הטובים והמוצלחים ביותר וניתן למצוא אותו בכל בית קפה, ספר אפייה וכל בית של חובבי מתוקים. לצידו של הבראוניז נעמדת הבלונדיז, הלא היא הגרסה הבלונדינית. יש שעושים אותה נקייה, פשוטה וונילית, ויש שמוסיפים לה שוקולד צ'יפס, קפה, אגוזים, שיבולת שועל, דלעת, נוטלה, חמאת בוטנים, שברי עוגיות, טופי ועוד. אתם תעשו מה שמתחשק לכם! 






מתכון לתבנית מרובעת 20*20


120 גרם חמאה מומסת
80 גרם סוכר לבן
100 גרם סוכר חום
2 ביצים
1 כפית תמצית וניל
קורט מלח (אפילו שניים)
1 כף ברנדי
140 גרם קמח (1 כוס)
1/2 כפית אבקת אפייה
חופן שוקולד צ'יפס (או מה שמתחשק)


אופן ההכנה:


בקערה, מערבבים את כל החומרים לפי הסדר.
יוצקים את הבלילה לתבנית מרופדת בנייר אפייה.
אופים בתנור שחומם מראש ל-170 מעלות, כ-25 דקות עד להזהבה, זהירות לא לאפות יותר מדי.
מצננים היטב, פורסים לקוביות/מלבנים/עיגולים/קורצים לבבות (מה שמתחשק כבר אמרתי, לא?)
מגישים בטמפ' החדר.







25 יוני, 2012

SADAHARU AOKI


לפני הנסיעה לפריז, עשיתי רשימת קונדיטוריות אליהן אני חייבת להגיע. aoki היה אחד מהם. למה דווקא אליו? פטיסרי עם טאץ' יפני לא נשמע לכם מעניין? אותי זה מאוד סקרן. הטעמים היחידים אותם חיפשתי היו המאצ'ה - טעם התה הירוק עם נוכחות בקינוחים שונים וכן, גם במקרון. טעם נוסף הוא של היוזו - לימון הגדל העיקר ביפן. מאחר ורציתי "רק לטעום" ולא להתקרנף על קינוח שלם, הסתפקתי במקרונים בטעמים שונים: קרמל מלוח, ורדים, ארל גריי, שומשום שחור וכן - תה ירוק ויוזו (בתמונה - השני והרביעי מימין).


טעם היוזו היה לימוני אך מעט שונה מהמטעם הלימון הרגיל אותו אנחנו מכירים. הוא היה מעודן יותר וממש נעים לחך. לעומת זאת, טעם התה הירוק אכזב מעט וכמעט ולא הורגש. בכלל הטעמים אצל אוקי היו עדינים במיוחד וזה בסדר גמור. לפעמים גם הרמיזה של הטעם עושה כייף גדול. אך במקרה של מקרון המאצ'ה לא כך היה. בפעם הבאה כנראה שאבחר באקלר מאצ'ה, אופרת מאצ'ה או קרואסון מאצ'ה.


מלבד מקרונים מעניינים, ניתן למצוא מגוון קינוחים אישיים מוקפדים, שונים מאוד זה מזה ויפהפיים. אם לא יצא לכם לבקר בסניף שב 35 Rue de Vaugirard , חפשו את הדוכן שלו בגאלרי לאפאייט. כשחושבים על זה, המוכרת היחידה מכל הפטיסרי בהם ביקרנו, שבאמת הייתה מקסימה ונחמדה - הייתה בדוכן זה. 

22 יוני, 2012

העוגה הראשונה מאז פריז..



לא העוגה הזאת עברה בראשי כשהייתי בא-סימון שבפריז ורכשתי את הרינג המתוק הזה - עגול קוטר 16. נכון. רינגים יש גם בארץ - אני יודעת! אבל את העוגות בגדלים האלו לא רואים בארץ. כאן כולם רוצים גדול, כולם רוצים משפחתי, רב משפחתי יותר נכון. הרינג הזה גורם לי להרגיש פרפרים נעימים.. להיכנס למטבח או לקונדיטוריה ולרצות להכין משהו סופר איכותי, עוגת בוטיק אם תרצו. ואז אני מדמיינת עוד שניים כמוה. לידה 2 טארטים עם קרם פיסטוק ופירות יער, כמה טארטלטים בניחוח הדרים צהבהבים יפהפיים. מעל, סלסלה ארוכה עם מאפי בוקר טריים.. בקיצור, געגועים לפריז.


למקרה שתהיתם, העוגה היא עוגת מוס קפה עם קרם שוקולד מריר רך על בסיס קראנץ' שוקולד-נוגט. בגלגול הבא היא כנראה תהיה שונה ב-180 מעלות. כפי שדמיינתי אותה כשעמדתי שם, מול כל סוגי התבניות והכלים ובכל תבנית ראיתי מה הייתי מכינה.  


איזה כייף זה. תבניות ורינגים הם מקור השראה נהדר - כל עוד הוא לא צפוי מדי, כן? 











10 יוני, 2012

שבועיים שלא השתמענו

צילום: simplephoto

חתונה מדהימה וירח דבש מושלם בפריז חלפו להם במהירות לפני שהספקנו לומר "איי דו".
עכשיו אני חוזרת עם רעיונות חדשים, המלצות על מקומות משובחים וכמובן עוד תמונות מרהיבות של שלל מוצריי ומעשה ידי. אני התגעגעתי.. ואתם?

כל זאת בקרוב .. 
בינתיים שיהיה שבוע מתוק מתוק !

שלכם,
איריס